Rapport från klassrummet

Eleverna sitter och arbetar med sina webbsidor.

Vi har redan klarat av alla målen i kursen, så nu är det bonustid. Tid att göra lite vad man vill, testa nya saker eller bara göra det som är roligast. Det är ganska skönt att ha en sån kurs. Jag skulle kunna sätta betyg på alla i klassen idag. Så nu är min ambition att höja betygsnivån för de som behöver det.

Och så har vi börjat att spana in Blender. Tack och lov för tutorials och lektioner på nätet. Blender har t o m en egen youtube-kanal.

Jag hade planerat att jobba med skolans hemsida, när eleverna sköter sig själva. Men tack vare surftown går inte det än =(

Konsert i caféet på förmiddagen. Mitt i blev musiken avbruten av olåt.

Brandlarm!

Jättekul att springa ut och stå ute i det iskalla vädret och vänta på brandkåren *not*

Som vanligt var det väl någon smart typ på den närliggande högstadieskolan som tänt på papper eller liknande.  Man blir lite trött på sånt.

Sen undrar jag vem som jag lånat ut min Blenderbok till? Jag har inte skrivit upp vem, litar på folk och därför har böcker en tendens att försvinna.

Tågbiljetter till Göteborg är bokade. På tisdag blir det studieresa till stadsmuseet och synagogan. Ska bli en härlig dag.

Nu är det dags för lunch. I min matlåda finns det spaghetti & köttfärssås och rårivna morötter.

Vad ska du äta till lunch?

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
2 Responses
  1. Monica skriver:

    Tur det inte var nån brand , här blev det en macka och dammsugare till ”lunch”

  2. Tofflan skriver:

    Brandlarm sucks, man får ont i öronen och fryser.
    Jag åt karameller till lunch, sen blev det kaffe och mackor lite snabbt hos Anna innan jag hämtade Elias klockan 15. Lite sen lunch, kanske man kan säga.

    Kramen!

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>