Serviceminded

”Just nu är det flera som ringer till oss, men vi svarar så fort vi kan”

Jag behöver hjälp med en sak i min bostad. Ringer efter vaktmästaren kvartersvärden via växel som man sk agöra. Självklart svarar det inte. Jag ringer flera gånger, men får varje gång lyssna på mobilsvar. Noterar numret och ringer direkt till kvartersvärden, som surt svarar: hur har du fått detta numret? Jag har rast nu, du får ringa till service, så får de fixa det!
Jag ringer service och hamnar i telefonkö. 20 minuter får jag vänta innan jag får tala med en trevlig kvinna som snabbt fixar kontakt med en serviceperson som kan fixa det jag behöver hjälp med.

Så ska jag åka till jobbet. När jag kliver på bussen  upptäcker jag att plånboken är kvar hemma! Men jag får åka med ändå. Chauffören känner igen mig och säger att kommer det en kontrollant säger han att han vet att jag har månadskort.

Man ska bemöta människor med vänlighet när man har ett serviceyrke!

Man kommer mycket längre med ett leende.

Min sura vaktmästare har hamnat ännu längre ner på skalan. Han har aldrig bemött mig på ett trevligt sätt. Det är så illa att jag väntar tills jag kan ringa jouren efter 17.00 för att slippa be honom om hjälp.

Om man ogillar sina kunder undrar jag varför man har ett sånt jobb?

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
One Response
  1. Tofflan skriver:

    Anledningen till att somliga har vissa jobb är att de kanske inte har platsat nån annanstans..? Men man ska nog undvika serviceyrken om man inte är intresserad av att ge service. Det kan ju inte vara roligt att gå till jobbet och vara sur jämt, menar jag.

    Kramen!

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>