Kommunal byråkrati
I verksamheten jag arbetar skickas fakturor till en inläsningscentral i Hackås.
Surftown har ju krånglat med det, så fakturan har skickats till en mailadress. Till en medarbetare som slutade för 7 månader sedan. Jag har beskrivit krånglet tidigare. I onsdag i förra veckan fick jag påminnelsen i handen och administrationen lovade att hjälpa mig att vidarebefordra den till ekonomiavdelningen som skulle betala den ”manuellt”. Det var lite bråttom eftersom fakturan(naturligtvis en påminnelse eftersom ingen sett grundfakturan ) förföll på lördagen. Under tiden har hemsidan legat nere. Men så fort surftown såg betalningen skulle de öppna hemsidan.
Ingen hemsida.
Jag börjar forska på fredagen. Då visar det sig att ”någon ansvarig” måste attestera innan en räkning kan betalas. Dessutom betalar inte kommunen räkningar varje dag, så den kunde betalas tidigast på måndag. ”Någon ansvarig” får besked flera gånger om vikten av attesteringen.
Ingen hemsida.
Jag kollar med administrationen idag torsdag och får svaret att ”någon ansvarig” attersterat idag. Vilket innenbär att räkningen betals i morgon och är surftown tillhand på måndag!
”¤%%()/=?==(=%%&##¤!#”#(/(!!!
Gahhhhhh!!!!!!!
Om jag hade skickat fakturan med snigelpost till inläsningscentralen hade den varit betald i fredags.
Fy f*******n för kommunal byråkrati.
För att inte tala om chefer med för hög arbetsbelastning.
Lite onda tankar till webbhotell med krångliga betalningsrutiner. Speciellt när de kan skicka den ena fakturan(vårt andra konto) till inläsningscentralen, men inte den andra.
Nu ska jag har mina härliga elever i tvåan.
Tack och lov för positiva ungdomar^^
Ibland blir man ju skogstokig på alla tokerier!
Micke: det är bara förnamnet!